Kako da ne platite tehnički pregled dva puta

0

Ako padnete na tehničkom, imate po zakonu rok od 3 radna dana da sredite auto i vratite se na pregled bez plaćanja. Ako prođu ta 3 dana, moraćete da platite novi pregled. Drugi „scenario“ je da nađete neki drugi tehnički pregled na kojem će vas pustiti sa tim „problemom“ (npr. spojler, promenjene dimenzije guma i felni, korozija, oštećenje…), ali tamo ćete morati ponovo da platite.

Odete li na tehnički i tamo utvrde da auto iz nekog razloga ne može da prođe, a da biste rešili taj problem potrebno vam je malo više vremena (npr. dubinska korozija), možete se naći u situaciji da plaćate tehnički 2 puta.

Rešenje

Idite svojim automobilom na tehnički, bez zakazivanja, pošto ne želite da radite tehnički pregled, već samo da pitate kontrolore na tehničkom da li će vaš auto proći tehnički zbog nekih „problematičnih“ stavki. A možda je ipak bolje da proverite telefonom kada će biti najmanje gužve, kako bi radnici imali dovoljno vremena da pogledaju auto i kažu da li bi nešto moglo da bude problematično.

Neće, naravno moći da vam kažu da li su vam u redu kočnice i slično, ali mogu na vreme da vam kažu da skinete neki spojler, nalepnice sa šoferke, kuku koja nema atest, da sredite neki deo koji je toliko zarđao da se pojavila rupa, da su vam gume suviše izlizane/potrošene…

Ako imate atestiran plin, atestiranu/homologovanu ili fabrički ugrađenu kuku (sa validnim dokazom), atestirane folije, nemate delove limarije koje je pojela rđa, nemate naknadno ugrađene ksenone ili LED dnevna svetla (npr. u vidu trakica sa diodama), neki nabudžen spojler koji očigledno ne leži tom autu (mada priča sa spojlerima nije uopšte jednostavna), nije vam upaljena „ček endžin“ ili neka druga lampica koja pokazuje da nešto nije u redu… Onda bi trebalo da prođete tehnički pregled bez problema.

Međutim, svesni smo i praksa je pokazala da neki delovi, iako su fabrički, mogu da naprave ogroman problem i da vlasnici moraju da jure potvrde od ovlašćenih predstavnika proizvođača u Srbiji kako bi dokazali da je automobil tako fabrički proizveden.

Ovde mislimo na „krila“ koja idu na zadnji deo krova kod hečbeka ili gepeka kod limuzina, branike u sportskom/trkačkom stilu, velike felne (18-ice, 19-ice…) sa niskoprofilnim gumama, plastike na pragovima (suknjice), sportski izduv…

U ovakvim situacijama sve zavisi od slučaja do slučaja, od automobila do automobila i od tehničkog do tehničkog. Zato, ako imate takav auto, obavezno obiđite nekoliko tehničkih pregleda i posavetujte se sa radnicima šta može od tih delova da pravi problem, a šta može da prođe.


OSTAVITE SVOJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here