Kovid-19 nije samo promenio način kako mi komuniciramo i živimo, promenio je i način na koji pronalazimo proizvode ili usluge. Zaokret ka kupovini preko interneta doneo je to da različiti biznisi počnu da razmišljaju o tome kakav utisak ostavljaju ‘online’ i kako mogu svoj imidž da unaprede.
Jedan od prvih koraka jeste redizajn logo-a.
Ispred vas je 6 trendova koji su obeležili 2021. godinu.
1. Minimalistički logo
Pošto živimo u vremenu u kom smo konstantno ‘bombardovani’ informacijama, jednostavnost i svedenost postaje sve važnija karakteristika jednog logo-a.
Velike korporacije polako odstupaju od svojih originalnih logoa i predstavljaju nove unapređene ali i uproštene verzije svojih logotipa.
Prost i ravan beserifni font osigurava da logo bude jasan i jednostavan. Zbog te neutralnosti, beserifni logo dizajn je primamljiviji klijentima jer mogu jednostavno da ga indentifikuju sa brendom i lako zapamte.
Uzimajući ovo u obzir, nije iznenađenje da mnoge kompanije favorizuju generičke logotipe jer time posredno šalju poruku da su jednostavni i adaptivni u poslovanju.
2. Prilagodljiv logo dizajn
Prilagodljiv logo je jedan od najpopularnijih trendova u dizajnu logo-a u 2021. godini. Ako uzmemo taj podatak u kombinaciji sa činjenicom da gotovo svi ističu logo kao prvu stvar koju zapažaju kada se upoznaju sa nekom novom kompanijom, veoma lako dolazimo do zaključka da vaš logo u 2021. treba da bude prilagodljiv.
Šta u praksi to znači? Ukratko prilagodljiv logo jeste koncept dizajna logo-a gde se kreira jedinstven centralni koncept na koji mogu da se kreiraju različite varijacije. Centralni koncept jeste “vezivno tkivo” koje zadržava osnovu oko koje mogu da se kreiraju različite varijacije.
Takvim pristupom osnovna ideja je netaknuta ali dizajneru ostaje širok prostor za slobodu prilikom kreiranja varijacija.
Kako sve ovo ne bi ostalo kao jedan apstraktan opis, primer Adobeovog logo-a jeste savršen primer prilagodljivog logo-a. Adobe je zamenio svoj prepoznatljivi crveni logo za logo sa višebojnim gradientom koji simboliše inkluziju više proizvoda pod jedan krovni proizvod.
Adobe je takođe odlučio da svoje proizvode podeli u tri kategorije “Motion”, “Video” i “Photography” tako da svaku kategoriju reprezentuje posebna boja. Tim pristupom Adobe je uspeo da odvoji aplikacije tako da krajnji korisnici veoma lako mogu da razlikuju jedan proizvod od drugog.
3. Responzivan logo
Zbog velikog obima različitih veličina ekrana ili medija za štampu, potreba za responzivnim logo-om nikada nije bila veća.
Bilo da se radi o bilbordu, ekranu ili olovci, logo uvek mora biti prepoznatljiv i lako čitljiv. Responzivnost se čini kao stvar prošlosti i nečega što se podrazumeva ali realnost nas demantuje, stoga responzivnost je još jednom trend koji ne smete propustiti u 2021. godini.
4. Samo simbol
Anatomija klasičnog logo-a sastoji se od simbola i logotipa koji zajedno čine jednu celinu koju nazivamo logo.
Međutim kada kompanije postanu prepoznatljive širokom auditorijumu one polako napuštaju logotip i oslanjaju se isključivo na simbol.
U nekim drugim slučajevima, naročito u digitalnoj eri kompanije imaju više varijanti logo-a koje koriste u zavisnosti od potrebe.
Pored toga što korišćenje više varijanti logo deluje praktično, istraživanja pokazuju da velike kompanije se sve više fokusiraju na jedan simbol što simbol svrstava u trend u logo dizajnu.
5. Retro logo
Od izbijanja pandemije ljudi često pretražuju po prošlosti za nekim lepšim vremenima. Tako dolaze i do zaboravljenih logo-a koji su bili aktuelni u danima naše mladosti ili mnogo pre nas.
Retro logo obično simbolizuje osećaj jednostavnosti ali i nostalgije ili neke čudne povezanosti sa određenim proizvodom.
Postoje različiti primeri dobrog retro logoa a za vas smo pripremili dva, “Burger king i Meatable”.
Redizajn “Burger king” logoa ima osnovu u njihovom logo-u iz 1969. godine ali komunicira na prirodniji način i ima “druželjubiv ton”.
Meatable je nova kompanija koja se bavi proizvodnjom mesa bez nasilja. Dizajn je jednostavan i ravan kao kod logotipa iz prošlosti. Tim pristupom probuđen je osećaj i nostalgija za nekim bivšim vremenima ali i doneta strateška odluka koji osećaj žele da logo budi kod mušterija.
6. Animirani logo

Zahvaljujući napretku tehnologije, statični logo nije standard više. Dodavanje pokreta logo-u dodaje poseban začin vašem logo-u.
Svedoci smo da sve više brendova predstavlja animirane logo-e svojim sledbenicima. Te kompanije su svesne da pokretni logo nije samo zabavan već može ozbiljno da vas izdvoji od konkurencije.