Šta je SEO i zašto je on važan?

Šta je SEO i zašto je on važan

Verovatno ste sto puta čuli da je optimizacija pretraživača (u daljem tekstu SEO) jedna od najvažnijih stvari u digitalnom marketingu. Ali, da li zaista znate šta je SEO, zašto je on važan i kako funkcioniše? Čak i ako imate osnovno razumevanje šta SEO podrazumeva, možda još uvek nemate čvrsto razumevanje ovog složenog i višeslojnog procesa.

SEO se sastoji od više elemenata i poznavanje šta su oni i kako funkcionišu je ključno za razumevanje zašto je SEO toliko važan. Ukratko, SEO je ključan jer čini vaš web sajt vidljivijom a to znači više poseta i više mogućnosti za pretvaranje potencijalnih klijenata u klijente ili kupce.

SEO je takođe dragoceno sredstvo za podizanje svesti o brendu, izgradnju odnosa sa potencijalnim klijentima i pozicioniranje sebe kao autoritativnog i pouzdanog stručnjaka u svojoj oblasti. Dakle, ispred vas je sve što treba da znate o SEO i zašto je SEO od vitalnog značaja za uspeh u današnjem digitalnom svetu.

Ključni elementi SEO marketinga

Ključne reči

Davno su prošli dani kada su ključne reči bile jedina SEO tehnika koja je bila važna, ali to ne znači da još uvek nisu važne. Razlika je u tome što danas ključne reči moraju biti dobro istražene, pažljivo odabrane i pametno korišćene u vašem sadržaju da bi bile efikasne.

Ali šta su tačno ključne reči? Ključne reči su reči i fraze koje potencijalni klijenti koriste da pronađu onlajn sadržaj a koje brendovi (vi tj vaše preduzeće) zatim mogu da koriste da se povežu sa potencijalnim klijentima koji traže njihove proizvode i usluge.

Kada preduzimate ključne korake istraživanja ključnih reči, važno je tražiti:

  • Ključne reči sa visokim stopama pretrage
  • Ključne reči sa niskom konkurencijom 
  • Ključne reči sa kratkim repom (kao što je “štenad”)
  • Dugorepne ključne reči (kao što su “štenad terijera na prodaju”)
  • Ključne reči vezane za lokaciju (kao što su “štenad na prodaju u Beogradu”) 

Svi navedeni tipovi ključne reči imaju odreni uticaj na vaš sadržaj.

Pored primarnih ili osnovnih ključnih reči, trebalo bi da imate sekundarne i tercijarne ključne reči jer će one i dalje donositi vrednost vašem poslovanju. Na kraju, koristite ključne reči da biste optimizovali sve svoje naslove, URL adrese i druge SEO elemente na stranici.

Sadržaj

Sadržaj je vitalni deo SEO-a jer je sredstvo preko kojeg dosežete i angažujete publiku. Poznavanje vaše pozicije i pravljenje sadržaja koji vama odgovara je od suštinskog značaja.

Na primer, ako ste vlasnik rasadnika i želite da povećate svoju vidljivost, mogli biste da objavite seriju blogova o baštovanstvu, izboru pravih vrsta biljaka, savetima za uzgoj i još mnogo toga. Kada bi osoba koja je želela da se raspita o baštovanstvu krenula da traži te informacije, pojavio bi se vaš blog a vi biste mogli da izgradite odnos pružanjem vrednih informacija. Ideja je da kada dođe vreme da taj posetilac ponovo kupu biljku ili veštačko đubrivo, vi budete prvi rasadnik koji će mu pasti na pamet.

Današnji sadržaj mora biti edukativan, ali i zanimljiv, relevantan i deljiv. Sadržaj dolazi u različitim oblicima, uključujući:

  • Sadržaj veb stranice
  • Video
  • Blog
  • Infografici
  • Podkasti
  • Objave na društvenim mrežama itd

SEO van stranice

SEO van stranice uključuje eksterne prakse optimizacije koje se ne dešavaju na vašem web sajtu.

Glavna tehnika koja se koristi za SEO van stranice je pravljenje povratnih veza (backlink). Kvalitetne povratne veze ka vašem web sajtu sa drugih sajtova govore pretraživačima da je vaš web sajt vredan i kvalitetan što pomaže u izgradnji autoriteta.

Postoji mnogo taktika za izgradnju povratnih veza a neke od trenutno najboljih praksi uključuju blogovanje gostiju, kreiranje puno infografika koje će se deliti i korišćenje influencer marketinga u vašem sadržaju.

Lokalni SEO

Lokalni SEO postaje sve važniji jer sve više ljudi koristi mobilne uređaje za pretragu. Ovih dana, 60% svih pretraga se obavlja na mobilnom uređaju a skoro polovina tih pretraga ima lokalnu nameru.

Dakle, recimo da imate restoran, onda bi lokalni SEO osigurao da kada ljudi u vašem kraju traže najbolje restorane u gradu, naiđu na vaš web sajt.

Pored korišćenja lokalnih ključnih reči, druge najbolje prakse za optimizaciju na lokalnom nivou uključuju pravljenje stranica specifičnih za vašu lokaciju, pravljenje stranica za vaše preduzeće na Google Moje preduzeće (Google my business) ili dodavanje na google mape.

Marketing na pretraživačima

Marketing na pretraživača (SEM) se odnosi na plaćene oglase. On uključuje stvari kao što su Google Ads, oglasi na društvenim mrežama, plaćanje po kliku (PPC) i još mnogo toga.

Iako SEM nije uvek glavna komponenta sveobuhvatne SEO strategije, on ima svoje mesto jer vam može pomoći da doprete do nove i visoko ciljane publike. Takođe možete učiniti da vaš SEO i SEM rade zajedno.

Razumevanje važnosti SEO u modernom poslovanju

Vidljivost i rangiranje

Jedna od najvažnijih funkcija SEO je povećanje vidljivosti, što znači olakšavanje potencijalnim klijentima da vas pronađu kada traže nešto što imate da ponudite. Vidljivost je direktno povezana sa vašim rangiranjem.

Što ste više rangirani na stranici rezultata pretraživača (SERP), veća je verovatnoća da će vas potencijalni klijenti videti i kliknuti na link ka vašem web sajtu, tako da je ključno da povećate organski rang stranice. Što su vaši SEO napori efikasniji, to je veći vaš rang i bolja vidljivost, što je posebno važno kada se uzme u obzir da četvrtina web korisnika nikada ne klikne na drugu stanicu pretrage.

Web saobraćaj

Povećani web saobraćaj je jedan od glavnih ciljeva SEO a vi povećavate promet kada povećate vidljivost i rangiranje. Razmislite o ovome na trenutak, mesto broj 1 u Google pretrazi dobija skoro 32% klikova, a pomeranje samo za jedno mesto naviše u rezultatima pretrage može povećati stopu učestalosti klikova za neverovatnih 30,8%.

Zlatni gral za mnoge trgovce je „Istaknuti isečak“ (Featured Snippet) koji se često naziva pozicija #0 jer se pojavljuje iznad prvo rangiranog URL-a. Ovo je obično sadržaj koji je preuzet sa stranice na web sajtu koja odgovara na pitanje koje ljudi traže i može da vam pruži ogroman podsticaj prilikom organskog kliktanja.

Dakle, ako želite da više ljudi pronađe vašu web stranicu putem pretraživača, morate da koristite SEO prakse koje će vam pomoći da se rangirate među prvih pet pozicija a idealno je da budete broj jedan.

Autoritet stranice

Autoritet stranice (PA) je sve važniji za pretraživače jer postaje sve važniji za korisnike interneta. U suštini, autoritet znači da je vaša web lokacija pouzdana, kvalitetna, relevantna i da ima šta da ponudi.

Rezultati se kreću od 1 do 100 i što je vaš broj veći, vaš sajt ima veći autoritet. Svoj PA ocenu možete pronaći pomoću alata kao što je Moz i iako je teško uticati na nju, mnogi stručnjaci za SEO veruju da je to povezano sa eksternim linkovima – linkovi ka vašem web sajtu koji se nalaze na drugim verodostojnim i dobro posećenim web sajtovima.

Stvaranje boljeg iskustva kod posetilaca vašeg web sajta

Još jedan razlog zašto je SEO kritičan je zato što sve vreme koje uložite u generisanje odličnog sadržaja i SEO optimizaciju na stranici, poboljšava kvalitet i doživljaj vašeg web sajta. Ovo stvara besprekorno i pozitivno korisničko iskustvo.

Na primer, kada preduzmete korake da svoju web stranicu učinite prilagodljivom i responzivnom, to će je učiniti upotrebljivom za sve posetioce sa mobilnih uređaja, kao i za ljude koji posećuju sa laptopa ili desktopa. 

Slično tome, povećanjem brzine učitavanja stranice, smanjićete stopu posete samo jedne stranice i podstaći posetioce da duže provode na vašem sajtu. Potrošači očekuju da će se stranica učitati što je brže moguće. Što je duže vreme učitavanja, to je veća stopa posete samo jedne stranice i manje konverzije.

Zapamtite, pretraživači umeju da pogreše

SEO je važan jer pretraživači nisu savršeni. Ako ne preduzmete korake da se suprotstavite njihovim propustima, onda će vaša web stranica i njena pozicija platiti cenu.

Na primer, ako sajt nema odgovarajuću strukturu linkova, pretraživači možda neće pravilno indeksirati sajt, što može smanjiti rangiranje. Greške u kodiranju mogu u potpunosti blokirati pretraživače, što onemogućava rangiranje vaše web stranice. 

Edukujte se i pratite najnovije trendone, lakše ćete uočiti ove probleme i znati kako da ih izbegnete. Takođe uveko možete da se obratite profesionalcima koji će vam pomoći u optimizaciji vašeg web sajta. 

ŽELITE DA NARUČITE

NAŠE USLUGE?

SPREMITE SE DA BUDETE ODUŠEVLJENI

ŽELITE DA NARUČITE

NAŠE USLUGE?

SPREMITE SE DA BUDETE ODUŠEVLJENI

Scroll to Top