Za pretraživače, ključna reč je svaki termin za pretragu unet u Google pretragu (ili neki drugi pretraživač).
Ključne reči su termini za pretragu koje će vlasnik web stranice ili SEO stručnjak koristiti da optimizuje web stranicu u nadi da će se rangirati na vrhu Google-ovih rezultata za određene ključne reči.
Sve što se pretraži na pretraživaču, bilo da se radi o jednoj reči ili frazi, smatra se ključnom rečju. Na primer, evo stranice sa rezultatima za ključnu reč „najbrži čovek na svetu“.

Zašto su ključne reči važne?
Ključne reči su važne jer se na njih može usmeriti marketing.
Kada se vaša web stranica nalazi na vrhu rezultata pretrage, ta ključna reč deluje kao besplatan izvor saobraćaja ka vašem web sajtu.
Sa tim na umu. ako imate budžet za oglašavanje, možete postaviti plaćene oglase (plaćanjem po kliku (PPC) na određene ključne reči). Tako funkcioniše Google Ads; oglašivači licitiraju za prostor na vrhu stranice sa rezultatima za određene ključne reči.
Na primer, ključna reč „krediti“ ima tri oglasa na vrhu rezultata, dok primer iznad „najbrži čovek na svetu“ nije imao oglase.

Dok razvijate marketinšku strategiju za svoj web sajt, moraćete da izaberete specifične ključne reči za ciljanje vaše web stranice. Putem optimizacije za pretraživače (SEO) i marketinga sadržaja, možete postići visoke rangove organski (ne putem oglasa).
Sve vaše preostale potrebe za ključnim rečima možete pokriti oglašavanjem preko Google Ads-a.
Kako odabrati ključnu reč?

Ako pogledamo šta ključne reči znače za onlajn poslovanje, one su na neki način vaša strategija. To su termini koje birate u nadi da ćete nadmašiti svoje konkurente i usmeriti ljude koji koriste pretraživače ka vašem web sajtu.
Kada pogledate ključne reči za koje određeni web sajt ima bolje rangiranje, možete lako shvatiti na osnovu sadržaja zašto se ističe u odnosu na svoje konkurente.
Istraživanje ključnih reči je proces pronalaženja pravih ključnih reči za vašu web stranicu. Ne želite da ciljate najpopularnije ključne reči za vaš proizvod ili uslugu, one bi bile previše konkurentne i skupe za oglašavanje. Takođe ne želite da ciljate ključne reči koje niko ne traži.
Kako se onda radi istraživanje ključnih reči? Važno je razumeti osobine ključnih reči da bismo definisali vrednost ključne reči.
Osobine ključnih reči
Glavne osobine ključnih reči:
- Obim pretrage (koliko često se pretražuje)
- Konkurentnost
- Cena (cena po kliku)
- Broj reči
- Namera
Obim pretrage ključne reči
Obim pretrage vam govori koliko puta je ključna reč pretražena na Google-u. Obim predstavlja prosečan broj pretraga za određeni termin na mesečnom nivou.
Ova metrika vam omogućava da procenite koliko je određeni upit popularan i koliki potencijalni saobraćaj biste mogli da usmerite na svoju web stranicu.
Konkurentnost ključne reči
Bez obzira koliko je dobar obim pretrage ključne reči, treba da vodite računa o konkurenciji. Što je ključna reč traženija, veća je verovatnoća da će se već naći tone web sajtova i marketinških agencija koje se bore za prvo mesto. Sa tim na umu dolazimo do dva faktora koji utiču na konkurentnost:
- Teškoća ključne reči – Ova metrika vam govori kolika je verovatnoća da se organski rangirate na vrhu stranice sa rezultatima. Ovo se zasniva na tome koliko su jake i ugledne druge web stranice koje se već nalaze na prvoj stranici. Da biste nadmašili ono što već postoji, morate da obezbedite nešto bolje u očima Google-a.
- Gustina konkurencije – Ova metrika vam govori koliko je konkurentno rangirati oglas na vrhu stranice sa rezultatima. Ovo se zasniva na tome koliko su jaki trenutni oglašivači. Uopšteno govoreći, poteškoće sa ključnim rečima vam pomažu da upravljate vašom SEO kampanjom, a gustina konkurencije vam pomaže da date prioritet reklamnoj kampanji.
Cena ključne reči
Govoreći o oglašavanju, svaka ključna reč ima cenu – „cenu po kliku“ (CPC) koja vam govori koliko košta oglašivača svaki put kada korisnik klikne na njegov oglas nakon pretraživanja ključne reči.
U SAD, cena po kliku je bila 3,94 dolara. To znači da svaki put kada neko u SAD pretražuje „krediti“ na Google-u i klikne na oglas, oglašivač plaća Google-u 3,94 dolara u zamenu za posetioca web stranice. Sa druge strane cena u Srbije se krece oko 0.22 dolara.
Kada planirate reklamnu kampanju, procena cene po kliku vaših ciljanih ključnih reči je neophodna za upravljanje budžetom za oglašavanje i procenu troškova kampanje.
Da li vam se isplati da platite skoro 4 dolara da biste naveli osobu koja je tražila „krediti“ na Google-u da poseti vaš sajt?
To je pitanje na koje biste morali da odgovorite.
Broj reči u “ključnoj reči”
Broj reči se odnosi na broj reči u frazi; „krediti“ ima jednu reč, dok „najbrži čovek na svetu“ ima četiri reči.
Dok tražite ključne reči u alatu za istraživanje ključnih reči, obim pretrage i konkurentnost upita su važniji od broja reči u frazi. Međutim, broj reči je i dalje način da usavršite svoje istraživanje.
Na primer, u alatu za istraživanje ključnih reči, možete da filtrirate listu ključnih reči prema broju reči — da biste pogledali samo fraze ključnih reči koje imaju najmanje 5 reči ili više.
Zašto biste želeli ovo da uradite? Pa, na ovaj način možete pronaći konkretnije upite i dobiti više konteksta u namerama svake pretrage. Pogledajte kako fraze sa 5 ili više reči imaju više konteksta nego samo „pozajmice“.
Ključne reči sa više konteksta, jasnijom namerom, mogu se lakše efikasno ciljati.
Namera ključne reči
Namera ključne reči vam govori šta pretraživač namerava da uradi. Ovih dana ljudi koriste pretraživače za svako pitanje ili nameru.
Da li traže sa namerom da nešto kupe? Da li oni jednostavno traže definiciju? Da li rezgledaju okolo da bi prikupili informacije i videli svoje opcije, ali još ne žele da kupe?
Namera je generalno definisana u SEO zajednici kao:
- Transakciona (kupčeva) namera
- Komercijalna namera
- Navigaciona namera
- Informativna namera
Evo primera namere ključne reči:
Sa ovim informacijama, možete mapirati svoju strategiju u skladu sa tim i ciljati svaku ključnu reč sa specifičnim sadržajem koji odgovara nameri:
Transakciona namera — Upiti koji predstavljaju snažnu nameru da se izvrši transakcija na internetu.
Primeri:
Prodaja polovnih biciklova
Kupiti dobar usisivač do 12000 dinara
Komercijalna namera — Upiti koji predstavljaju snažnu nameru da se izvrši transakcija određenog brenda.
Primeri:
Nike patike akcija
Novi Nisan Qashqai
iPhone 11 cena
Navigaciona namera — Upiti koji pokazuju nameru navigacije do određene veb lokacije ili sadržaja.
Primeri:
Novak Đoković twitter
Prijava za zelenu kartu
Riblja čorba you tube
Informativna namera — upiti koji traže informacije kao što su uputstva, činjenice, znanje, bez eksplicitne namere da se izvrši transakcija u vezi sa ovom pretragom.
Primeri:
Gde je Beograđanka?
Koliko traje let do Londona?
Šta znači stereo?
Dugačke ključne reči
Dugačke ključne reči su pretrage koje karakteriše mali obim pretrage, ali veoma specifična namera.
Ciljanje SEO dugih ključnih reči može u velikoj meri pomoći vašoj web stranici da se izdvoji od konkurencije i pružiti sjajnu pomoć korisnicima.
Razmislite o tome na ovaj način; kada unesete specifičnu pretragu na Google-u i dobijete savršen, specifičan odgovor, zar to nije sjajan osećaj?
Primer dugačke ključne reči bi bio, „zašto moj travnjak ima žute fleke”.
Kada neko dobije odgovor na specifično postavljeno pitanje, „kupili” ste toga korisnika za ceo život. Uvek će se vraćati vama.Trebalo bi da se trudite da pružite taj osećaj ljudima koji traže odgovore na vašem tržištu.
Geografsko ciljane ključne reči
Ovo su upiti koji sadrže lokaciju kao što je „zubar u Beogradu“. Ovo su odlične mete za lokalna preduzeća na koje dolaze do klijenata putem SEO-a i oglašavanja.
Negativne ključne reči
Ovo su ključne reči koje možete da dodate u plan kampanje na Google Ads da biste naznačili ključne reči na kojima ne želite da se vaši oglasi prikazuju.
Na primer, dodavanjem reči „besplatno“ kao negativne ključne reči, reći ćete Google Ads-u da ne prikazuje vaše oglase nijednom korisniku koji pretražuje koristeći reč „besplatno“ u svom upitu.
Razlog zbog kojeg ćete morati da navedete negativne ključne reči je taj što vam Google Ads omogućava da odredite svoje ciljeve kao „široko podudaranje“, što znači da Google može da prikaže vaš oglas na stranici rezultata ključne reči koja nije baš ona ključna reč koju ste naveli, već je blisko povezana. Negativne ključne reči vam onda omogućavaju da odredite za šta apsolutno ne želite da se vaši oglasi prikazuju.
Kako koristiti ključne reči
Obično, način na koji „koristite“ ključne reči je planiranje kampanje koja ih cilja. Tu se pojavljuju SEO, marketing sadržaja i PPC oglašavanje.
Najjednostavniji način da koristite ključne reči je da se uverite da sadržaj vaše web stranice (naslovi stranica, tekst, kategorije i pododeljci web stranica, itd.) budu formulisani na isti način na koji vaša publika piše svoje pretrage.
Na ovaj način, kada se vaše veb stranice pojave u rezultatima pretrage, one će se dopasti ljudima koji su upravo pretraživali na istom jeziku.
Možete da pišete optimizovane postove na blogu koji daju odgovore na ključne reči koje postavljaju pitanja ili da pružite opšte informacije na vašoj web stranici koji obrazuju ljude o temama oko tih ciljanih ključnih reči u nastojanju da poboljšate SEO sajta.
Zaključak
Nadamo se da je ovaj tekst odgovorio na barem neka vaša pitanja o ključnim rečima i pružio nekoliko saveta o tome kako da definišete ključnu reč tokom istraživanja ključnih reči.